Nieuwe collega: Hans Belder
26 juli 2024Als bedrijf groei je niet zomaar. Wat je activiteit ook is, het vergt een continue inspanning om de groei van je business op gang te krijgen én te houden. Daarom hebben wij per 1 juli een business development manager in dienst die dit commerciële ontwikkelingsproces meer dan ooit in goede banen zal leiden. Hans Belder (52 jaar) is zijn naam. En wat blijkt? Hans is allesbehalve een onbekende voor ons!
Dag Hans! Als ik het goed begrijp, hebben wij Infield ICT niet bepaald aan jou moeten voorstellen?
“Nee, dat klopt. Omgekeerd heb ik mezelf trouwens ook niet echt bij jullie moeten introduceren. Ik draai dan ook al heel wat jaren mee in de ICT-sector, net als jullie oprichters, Martijn Stuart en Björn Bats. Ik heb hen allebei leren kennen toen ik nog verantwoordelijk was voor sales bij Helion IT, een specialist in applicatiepackaging.
In eerste instantie ging het om een zakelijke relatie: zij waren klant bij ons. Ik was het aanspreekpunt voor Bjorn en Martijn en al snel ontstond er ook een meer persoonlijke klik. En die is er door de jaren heen eigenlijk altijd geweest. We zijn altijd op een vriendschappelijke manier met elkaar blijven omgaan. We gunden elkaar ook altijd business en waren steevast open en transparant over potentiële kansen en eventuele hindernissen. Dat heeft een hele goede basis gelegd waarop we al die jaren het contact hebben onderhouden. En dat heeft ons nu uiteindelijk ook doen besluiten om met elkaar samen te werken.”
“Ik was het aanspreekpunt voor Bjorn en Martijn en al snel ontstond er ook een meer persoonlijke klik.”
Los van de persoonlijke klik, welke kwaliteiten kom je toevoegen aan het Infield team?
“Ik ben mijn hele carrière actief geweest in diverse salesrollen, van accountmanager tot salesmanager, weliswaar niet altijd binnen de ICT-branche. Maar pakweg de laatste vijftien jaar is dat toch wel mijn vaste habitat geweest.
Tegelijk is mijn profiel door de jaren heen breder geworden: bij ATS leidde ik op een gegeven moment een team van zestig medewerkers, om maar iets te noemen. Daarnaast ben ik me meer gaan toeleggen op het ontwikkelen van nieuwe dienstverlening. Ook ben ik deel gaan uitmaken van het managementteam. Vanuit die rol ben ik logischerwijs ook meer strategische taken gaan oppakken.
Niet toevallig is dat nu ook weer de insteek voor mijn nieuwe opdracht bij Infield ICT. Daarin kan ik al die expertise mooi samenbrengen om nog meer en betere dienstverlening te bieden aan bestaande en nieuwe klanten. Overigens zal ons kersverse samenwerkingsverband met iunxi en DataMobility daar ook een extra boost aan geven.”
Het is weliswaar vroeg, je bent hier bij wijze van spreken nog maar net, maar kan je ons toch al wat meer vertellen over hoe jij je nieuwe functie concreet gaat invullen?
“Op dit moment ben ik inderdaad nog volop aan het kennismaken met collega’s en klanten. Maar ik kan je wel nu al vertellen dat ik het uitermate belangrijk vind om vroegtijdig en proactief met klanten samen te zitten om hun plannen voor de toekomst te bespreken. Zo kan ik ook hun concrete behoeften en wensen beter begrijpen en inschatten hoe wij met onze dienstverlening hier invulling aan kunnen geven. Het is die hoge mate van ‘customer intimacy’ die in mijn ervaring betere klantenrelaties oplevert. En die uiteindelijk ook tot een grotere klantentevredenheid leidt. En dat is dé sleutel tot succes voor elke business.”
“Daarbij is één ding gelukkig zeker: als business development gelijkstaat aan het lopen van een marathon, dan kom ik in elk geval goed getraind aan de start.”
De onvermijdelijke laatste vraag: wat doe jij als je niet aan het werk bent, Hans?
“Met mijn vrouw Liesbeth ga ik graag naar concerten, klassiek of jazz. Ook houden we van uit eten gaan en genieten we van reizen. Als ik mijn laptop dichtklap ga ik het liefst sporten. Dan ga ik hardlopen, fietsen of zwemmen.
Vooral dat hardlopen is een passie van mij. Zo heb ik jarenlang meegedaan aan de marathon van Rotterdam. Daarin zie ik af en toe ook wel parallellen met het werk. Dat je ook in zaken soms lang moet volhouden om een doel of deal te realiseren.
Daarbij is één ding gelukkig zeker: als business development gelijkstaat aan het lopen van een marathon, dan kom ik in elk geval goed getraind aan de start.”