Curaçao Medical Center
Over Curaçao Medical Center
Het Curaçao Medical Center biedt hoogwaardige ziekenhuiszorg aan op Curaçao. Het geldt bovendien als het middelpunt van innovatieve zorg in de Caribische regio. Dat veronderstelt ook forse investeringen in IT. Zo telt het eigen IT-team 26 medewerkers. Daarbij staat Infield ICT bij het CMC in voor de installatie en het beheer van de datacenter infrastructuur waarop de kantoorautomatisering steunt. Centraal in die kantoorautomatisering staat het elektronisch patiëntendossier (EPD). Verder verzorgt Infield ICT de tweede- en derdelijns ondersteuning.
De uitdaging
Samen met het nieuwe ziekenhuisgebouw moest het Curaçao Medical Center ook een volledig nieuwe IT-infrastructuur opbouwen. Omdat het daarvoor zelf niet alle mensen en middelen in huis had, besloot de zorginstelling externe specialisten in te schakelen. In Nederland vond het een geschikte partner voor het generieke – lees: niet-medische – deel van haar IT-infrastructuur in Infield ICT. Zo hielp Infield ICT mee een kwaliteitsvolle, toekomstbestendige IT-infrastructuur uit te bouwen, op basis van een overeenkomst met een vaste prijs. Daarnaast blijft Infield ICT als leverancier van managed services de nodige ondersteuning bieden bij het beheer van:
- het datacenter
- het serverpark
- de werkplek
- de beveiliging van de apparaten (endpoint protection)
- de back-up en het herstel na een ramp (disaster recovery)
Onze manier van werken
Klanten waar wij voor werken
Onderstaand enkele klanten die zeer tevreden zijn over onze ICT-dienstverlening. Neem gerust contact met ons op voor een referentiegesprek!
De oplossing
Alle diensten die Infield ICT in Nederland levert, leveren zij ook aan het Curaçao Medical Center. Het levert die alleen vanaf een veel grotere afstand. Zo staat Infield ICT bij het CMC evengoed in voor disaster recovery – of het herstel van de kritieke systemen bij rampen. Daarbij geldt het externe datacenter van het ziekenhuis als het primaire datacenter, waar zich de productieomgeving bevindt. In het ziekenhuis zelf staat de Ontwikkeling-, Test- en Acceptatieomgeving (OTA), waarnaar het ziekenhuis kan uitwijken bij verbindingsproblemen met het externe datacenter of de volledige uitval ervan.
- 24/7 beschikbaar
- korte lijnen (snelle probleemoplossing)
- kennisoverdracht (training)
“Ondanks het tijdsverschil tussen Curaçao en Nederland kunnen wij Infield ICT altijd bereiken. Bovendien levert dat tijdverschil best ook wat voordelen op: alle updates die moeten gebeuren, doen zij eenvoudigweg terwijl wij hier aan het slapen zijn. En wanneer wij aan het eind van onze werkdag een probleem bij hen melden, is dat de volgende dag meteen alweer opgelost. Om al die redenen hebben wij onze samenwerking met Infield ICT met nog eens vijf jaar verlengd.”
Klanten aan het woord
Toolset
Kom in contact met ons
Vul het formulier in met uw vraag en laat ons contact met u opnemen. Of bel ons op 088-INFIELD om nog sneller te zijn.