Curaçao Medical Center: IT-ondersteuning op (verre) afstand

Curaçao Medical Center

Het Curaçao Medical Center (CMC) is een ziekenhuis in Willemstad, de hoofdstad van Curaçao. Het hypermoderne, state-of-the-art algemeen ziekenhuis opende in november 2019 haar deuren. Het kwam er ter vervanging van het Sint-Elisabeth Hospitaal, dat uit 1855 dateert en niet meer aan de eisen voldeed. Het CMC telt vandaag zo’n 300 bedden en heeft ruim 1.250 medewerkers in dienst. Het is het belangrijkste ziekenhuis van de Nederlandse Antillen.

Over Curaçao Medical Center

Het Curaçao Medical Center biedt hoogwaardige ziekenhuiszorg aan op Curaçao. Het geldt bovendien als het middelpunt van innovatieve zorg in de Caribische regio. Dat veronderstelt ook forse investeringen in IT. Zo telt het eigen IT-team 26 medewerkers. Daarbij staat Infield ICT bij het CMC in voor de installatie en het beheer van de datacenter infrastructuur waarop de kantoorautomatisering steunt. Centraal in die kantoorautomatisering staat het elektronisch patiëntendossier (EPD). Verder verzorgt Infield ICT de tweede- en derdelijns ondersteuning.

De uitdaging

Samen met het nieuwe ziekenhuisgebouw moest het Curaçao Medical Center ook een volledig nieuwe IT-infrastructuur opbouwen. Omdat het daarvoor zelf niet alle mensen en middelen in huis had, besloot de zorginstelling externe specialisten in te schakelen. In Nederland vond het een geschikte partner voor het generieke – lees: niet-medische – deel van haar IT-infrastructuur in Infield ICT. Zo hielp Infield ICT mee een kwaliteitsvolle, toekomstbestendige IT-infrastructuur uit te bouwen, op basis van een overeenkomst met een vaste prijs. Daarnaast blijft Infield ICT als leverancier van managed services de nodige ondersteuning bieden bij het beheer van:

  • het datacenter
  • het serverpark
  • de werkplek
  • de beveiliging van de apparaten (endpoint protection)
  • de back-up en het herstel na een ramp (disaster recovery)

Onze manier van werken

cross
Beheer fase
Beheer fase
Het eindpunt van het project is niet de oplevering, maar de warme overdracht aan en de acceptatie door de beheerafdeling. Dat kan de beheerorganisatie van de opdrachtgever zijn, maar ook ons eigen managed services team.
Inventarisatie fase
Inventarisatie fase
In deze fase bouwen we de nieuw ontworpen infrastructuur met IaC. We doen dat zoveel mogelijk in Azure en met standaard, bewezen bouwstenen voor hybride en lokale infrastructuur.
Implementatie fase
Implementatie fase
We starten met de inventarisatie van de bestaande (Azure-)omgeving en -organisatie van de klant. We houden daarbij rekening met alle stakeholders, de organisatie, de aanwezige expertise in de interne organisatie en de behoefte (de vraag achter de vraag). Deze pragmatische assessment levert input voor de volgende fase.
Ontwerp fase
Ontwerp fase
Op basis van de assessment maken we – steeds in nauwe samenwerking met de opdrachtgever – het ontwerp, bijvoorbeeld voor een nieuwe Azure landing zone of een lokale of hybride infrastructuur. Het ontwerp is ‘secure by design’, houdt rekening met verregaande standaardisering en levert waar mogelijk automatisering op, dankzij het gebruik van Infrastructure as Code (IaC).

Klanten waar wij voor werken

Onderstaand enkele klanten die zeer tevreden zijn over onze ICT-dienstverlening. Neem gerust contact met ons op voor een referentiegesprek!

Logo baanbrekers
gemeente-tilburg-logo-vector
Logo Erasmus MC
Logo Curaçao Medical Center
logo-CPM-Factory_Tekengebied-1

De oplossing

Alle diensten die Infield ICT in Nederland levert, leveren zij ook aan het Curaçao Medical Center. Het levert die alleen vanaf een veel grotere afstand. Zo staat Infield ICT bij het CMC evengoed in voor disaster recovery – of het herstel van de kritieke systemen bij rampen. Daarbij geldt het externe datacenter van het ziekenhuis als het primaire datacenter, waar zich de productieomgeving bevindt. In het ziekenhuis zelf staat de Ontwikkeling-, Test- en Acceptatieomgeving (OTA), waarnaar het ziekenhuis kan uitwijken bij verbindingsproblemen met het externe datacenter of de volledige uitval ervan.

  • 24/7 beschikbaar
  • korte lijnen (snelle probleemoplossing)
  • kennisoverdracht (training)
"“Wij leerden Infield ICT kennen doordat zij voor verschillende ziekenhuizen in Nederland al het IT-platform hadden verzorgd, mét succes. Sinds die beloftevolle eerste kennismaking hebben wij een hele goede relatie opgebouwd. We spreken niet alleen letterlijk dezelfde taal, maar zitten ook duidelijk op dezelfde golflengte. "

“Ondanks het tijdsverschil tussen Curaçao en Nederland kunnen wij Infield ICT altijd bereiken. Bovendien levert dat tijdverschil best ook wat voordelen op: alle updates die moeten gebeuren, doen zij eenvoudigweg terwijl wij hier aan het slapen zijn. En wanneer wij aan het eind van onze werkdag een probleem bij hen melden, is dat de volgende dag meteen alweer opgelost. Om al die redenen hebben wij onze samenwerking met Infield ICT met nog eens vijf jaar verlengd.”

Klanten aan het woord

Elmer Kwidama
Manager ICT & Informatiemanagement
Curaçao Medical Cente

“CMC is een volledig gedigitaliseerd ziekenhuis waarbij de IT-afdeling verschillende uitdagingen heeft. Een ervan is het introduceren en beheren van een aangepaste digitale werkwijze op de werkvloer. Vanaf het eerste moment heeft Infield ICT ons hierbij professionele ondersteuning op maat geboden. Door de jaren heen heeft de toegankelijke samenwerking met Infield ICT gezorgd voor de nodige groei binnen de IT-afdeling in de vorm van kennis en kunde. Mede hierdoor is de IT-afdeling van CMC gevormd tot een nog stabielere factor binnen de gehele organisatie.”

Industrie: Zorg
Marc Been
Teamleider automatisering
Baanbrekers

“De experts van Infield ICT zorgen er mee voor dat alles bij ons blijft draaien, elke dag opnieuw. Als we gespecialiseerd advies of extra ondersteuning nodig hebben, kunnen we steeds bij hen aankloppen. Dat doen we ook als we een probleem niet meteen zelf opgelost krijgen. En wat mij daarbij telkens weer treft: dan schakelen zij heel snel. En dan schakelen ze ook allemaal, als dat nodig is. 

Kortom: bij Infield ICT tel je echt als klant. Als ik punten moest toekennen voor de kwaliteit van hun dienstverlening en het succes van onze samenwerking, dan kregen zij meteen, zonder aarzelen, een negen op tien. En dat is dik verdiend!”

Industrie: Sociale organisatie
Rogier Moers
Manager Sales & Marketing
CPMFactory

“Infield ICT heeft ons perfect ondersteund bij de migratie van managed hosting naar Azure Cloud. Wij waarderen de persoonlijke en professionele aanpak. Het is mooi om te zien dat we een volwaardige samenwerkingspartner hebben op IT gebied. We waarderen de korte lijntjes en het is prettig om snel te kunnen schakelen. Onze oplossingen en diensten groeien hard, Infield ICT zorgt ervoor dat onze IT infrastructuur meegroeit, ook in de toekomst.”

Industrie: Softwareontwikkeling

Toolset

icon
Pointsharp
icon
Ivanti
icon
Citrix
icon
Microsoft 365
icon
PRTG
icon
Sentinel One
icon
Veeam
icon
Wasabi

Kom in contact met ons

Vul het formulier in met uw vraag en laat ons contact met u opnemen. Of bel ons op 088-INFIELD om nog sneller te zijn.