Saxenburgh Medisch Centrum
Achtergrond
Sinds ICT-manager Nico Lautenbach in 2002 aan de slag ging bij Saxenburgh, zag hij zijn ICT-team gestaag groeien. “Van vijf medewerkers toen, tot 22 nu. Dat geeft meteen al het toegenomen belang van ICT binnen de zorgsector aan.” Vandaag ondersteunt Nico’s team ruim 2500 Saxenburgh-medewerkers op een twintigtal zorglocaties. “Ik heb de hele ontwikkeling van de zorg-ICT vanop de eerste rij meegemaakt”, klinkt het. Naast de digitalisering gaat het daarbij vooral ook om het opschuiven van ICT richting primaire processen. “IT zit steeds dichter tegen de zorgprocessen aan. Bij sommige applicaties, zoals het elektronisch patiëntendossier, is de technologie intussen naadloos geïntegreerd in de zorg zelf.” Tegelijk zag Nico het facilitair beheer, van verpleegoproepsystemen tot gebouwenbeheer, ook steeds meer een zaak worden van IT.
de uitdaging
Of het nu om het toedienen van de zorg zelf gaat en de ondersteuning van de centrale zorgprocessen, of om de volledige omkadering, zoals het beheer van de gebouwen: een goed IT-beheer is ook in de zorg essentieel. “IT blijft ook een van de belangrijkste pijlers voor de komende jaren, waarin wij met evenveel of zelfs minder mensen nog meer zorg zullen moeten bieden. Door de vergrijzing komen er nu eenmaal meer zorgbehoeftige mensen bij, terwijl er niet noodzakelijk meer personeel instroomt in de zorg.” IT kan dan een deel van de oplossing zijn waardoor Saxenburgh een goede zorg kan blijven bieden, al zal dat misschien ook op alternatieve manieren, langs digitale weg bijvoorbeeld, moeten gebeuren. Maar dan moet het IT-team daar ook klaar voor zijn en in die evolutie ondersteuning krijgen.”
* Tijdrovende repetitieve ICT-taken overnemen
* Ondersteuning bieden bij het systeembeheer
* Verbetervoorstellen formuleren voor het systeembeheer
* Verbeteringen aan het systeembeheer mee helpen realiseren
* 24/7-tweedelijnsondersteuning bieden
Onze werkwijze
Klanten waar wij voor werken
Onderstaand enkele klanten die zeer tevreden zijn over onze ICT-dienstverlening. Neem gerust contact met ons op voor een referentiegesprek!
De oplossing
Infield ICT werd Saxenburgh aanbevolen door Nutanix, een technologiepartner van Infield ICT. “Zij wezen mij erop dat Infield ICT al ervaring had in de sector.” Die ervaring deed het bedrijf onder meer op bij het Curaçao Medical Center (CMC). Aan dat ziekenhuis in Willemstad, de hoofdstad van Curaçao, biedt de integrator IT-ondersteuning op afstand.
Saxenburgh besteedde het integrale patchingproces voor zijn Windows-servers uit aan Infield ICT.
- Managed services, met name voor patchbeheer, maken tijd vrij voor andere ICT-uitdagingen
- Sparringpartner voor systeembeheer inspireert en zet aan tot innovatie en continue verbetering
- 24/7-tweedelijnsondersteuning garandeert snel ingrijpen en adequate afhandeling incidenten
Het IT-team van Saxenburgh telt maar een handvol profielen die voldoende brede kennis en expertise bezitten om 24/7-ondersteuning te bieden. De meeste medewerkers richten zich vooral op het ondersteunen en optimaliseren van de zorgprocessen. Daarom besloot Nico Lautenbach ook die 24/7-ondersteuning aan Infield ICT uit te besteden. “In een ziekenhuis moet de IT niet alleen overdag werken, tijdens de kantooruren, maar ook ’s avonds, ’s nachts en tijdens de weekends.”
Ten slotte fungeren de experts van Infield ICT als het externe verlengstuk van de eigen systeembeheerders van Saxenburgh, waarmee ze als het ware een ‘extended team’ vormen. Vanuit die rol werkt Infield ICT ook meer en meer aan beheeropdrachten die in het verlengde liggen van dat systeembeheer, zoals de implementatie van meervoudige verificatie (MFA) in Microsoft Exchange of van SentinelOne voor eindpuntbescherming. “We kunnen hier zonder meer van een echt partnership spreken”, besluit Nico Lautenbach. “Infield ICT zit misschien niet bij ons ter plaatse, maar ze horen er wel helemaal bij.”
Klanten aan het woord
Toolset
Kom in contact met ons
Vul het formulier in met uw vraag en laat ons contact met u opnemen. Of bel ons op 088-INFIELD om nog sneller te zijn.