Nieuwe klant: Numerico 

23 augustus 2022

Infield ICT beheert AI-applicatie Rijkswaterstaat in de cloud

 

Numerico is een Nederlandse softwareleverancier die zich toelegt op AI-planning. Het bedrijf combineert artificiële intelligentie (AI), simulatietechnieken en workflow-automatisering in één enkele geavanceerde planningsoplossing. Toepassingen zijn onder meer te vinden in het domein van de q-commerce (quick commerce), de volgende generatie van e-commerce, en meer bepaald in het on demand leveren van voedsel.

 

Incidentbeheer optimaliseren

Daar stopt het potentieel van AI-planning echter niet. Met diezelfde intelligente planningsoplossing kan je ook het beheer van incidenten ondersteunen en optimaliseren. Zo gebruiken Rijkswaterstaat en de Wegenwacht het AI-platform van Numerico al enige tijd voor het incidentmanagement van alle rijkswegen in ons land.

 

Heel concreet draagt dat platform bij aan het voorspellen van verkeersincidenten op ons hoofdwegennet. Zo helpt het proactief in kaart te brengen waar er interventies nodig (kunnen) zijn. Daarvoor baseert de AI-oplossing zich onder meer ook op historische data. In feite kan je het Numerico-platform nog het beste zien als een nieuwe, bijkomende informatielaag die als automatische aanvulling dient op de bestaande realtime-meldingen van incidenten. Die komen vandaag al langs verschillende kanalen binnen bij Rijkswaterstaat en de Wegenwacht.

 

Gezocht: nieuwe ICT-partner

De oplossing in kwestie draaide aanvankelijk in een traditioneel datacenter op virtuele servers via VMware. Voor het beheer van die omgeving deed Numerico een beroep op een externe ICT-infrastructuurpartner. Numerico wilde echter meer flexibiliteit en wendbaarheid dan zo’n traditionele ICT-omgeving kan bieden. Meer capaciteit toevoegen ging bijvoorbeeld niet zo snel en eenvoudig.

 

Daarnaast zocht Numerico ook een hoger niveau van dienstverlening – omdat ook een klant als Rijkswaterstaat daarop rekent. De route die Numerico daarbij voor zichzelf had uitgestippeld, wees ondubbelzinnig in de richting van de cloud.

 

Expert in Azure Managed Services

Numerico ging op zoek naar een nieuwe, flexibel en professioneel ingestelde ICT-partner die haar toekomstvisie kon helpen invullen. Tijdens die zoektocht raakte het bedrijf in gesprek met Infield ICT. Er was zo goed als meteen een klik. Bij Infield ICT zijn we altijd bereid om vanaf het begin mee te denken met de klant en daarbij alvast advies te voorzien, ongevraagd en kosteloos. Ook bij Numerico zorgden we zo voor waarde, nog voor er een overeenkomst was ondertekend. Die positieve en proactieve houding stelde Numerico duidelijk op prijs.

 

Doorslaggevend voor Numerico was de betrouwbaarheid die wij als Infield ICT niet alleen uitstralen, maar ook effectief tastbaar kunnen maken. Zo zijn wij ISO-gecertificeerd en hebben we verschillende azure Gold Competenties op zak. Zo hebben we veel Azure-expertise in huis, maar leveren ook al langer managed services voor Azure aan diverse grotere klanten. Die diensten leveren wij met een vast klantenteam. Daarbij is van eerste-, tweede- of derdelijns ondersteuning geen sprake. Elk probleem pakken wij gewoon zo snel mogelijk op. In ons streven naar continue verbetering proberen wij problemen ook zoveel mogelijk voor te zijn.

 

Flexibele partner

Bijzonder gecharmeerd was Numerico ten slotte ook van de flexibiliteit die wij onze klanten bieden. Zo kan je bij ons managed services afnemen zonder er ongewild aan vast te zitten. Onze contracten zijn modulair opgesteld en daarom bij uitstek flexibel. En bovenal: ze bevatten geen kleine lettertjes.

 

Dat alles maakt van ons de geschikte partner om Numerico en indirect ook Rijkswaterstaat versneld naar de cloud te begeleiden. Zo maken we de verdere groei en ontwikkeling van hun AI-planningsoplossing mogelijk, terwijl het beheer van diezelfde oplossing bij ons in veilige handen is.